A biztosítás értékesítés egyik kulcsa az, hogyan tudunk minél több szálon kapcsolódni ügyfeleinkhez. Az új ügyfélszerzés, a keresztértékesítés és az állományápolás háromszögének egyensúlya folyamatos priorizálást igényel az egymással összefüggő három tevékenység között. Minél nagyobb valakinek az állománya, annál nagyobb hangsúlyt kap az állományápolás, annál kevesebb szükség van az új ügyfélszerzésre, és annál nagyobb potenciál nyílik a kereszt- és felülértékesítésre. Az új igények felismeréséhez a szoros ügyfélkapcsolat, a gyakori személyes vagy telefonos találkozók mellett a biztosítási megoldások, termékek aktív kiajánlása is szükséges. Utóbbira már új generációs informatikai modul is hatékony megoldást nyújt, a Solidium Klaszter tagság pedig jelentős kedvezményt biztosít belőle.
Hatékony kommunikáció harmadáron
Mindjárt ez utóbbi információval kezdjük, hiszen a legtöbb vállalkozás költségérzékeny. Sokat számít az, hogy egy-egy új szolgáltatás igénybevétele mennyiben terheli meg az adott évi költségvetést.
Jó hírünk van! A piacon nemrég elérhetővé vált szolgáltatást a Solidium Klaszter mindenkori tagjai harmadáron vehetik igénybe. Nem, nem elírás. A listaár egyharmadáért, havi 66,6% kedvezménnyel vehető igénybe egy olyan szolgáltatás, amellyel a keresztértékesítés (cross-selling) és a felülértékesítés (upselling) hatékonyan növelhető.
Na, de miről is van szó?
Az úgynevezett kampány modulról, amely egy új szolgáltatás a Solidium alapítói között szereplő SK Trend rendszerein belül. A kampány modul révén alacsony költségek mellett léphet kapcsolatba meglévő ügyfeleivel a biztosításközvetítő, és kommunikálhat velük folyamatosan. A piacon lévő egyéb megoldásokkal ellentétben ez a modul nemcsak egy egyszerű email küldő, hanem a biztosítótársaságok által is alkalmazott professzionális, összetett megoldás a kampányok lebonyolítására, az ügyfelek megszólítására, a szolgáltatások kiajánlására és az ügyfelek reakciójának nyomon követésére.
Nagy előnye, hogy az alkusznak vagy többes ügynöknek nem kell értenie a marketinghez, az informatikához és a kampányok lebonyolításához, mert ezeket egy profi csapat elvégzi helyette. Elegendő az üzleti szemlélet és felhasználói szintű ismeretek a modulhoz.
Hogyan működik az eszköz a gyakorlatban?
Az SK Trend rendszerben tárolt ügyfelek közül a közvetítő által kiválasztottaknak az email címére kiküldésre kerül egy profi szakemberek által előre megfogalmazott, megszerkesztett, saját logóval ellátott és a közvetítő arculati elemeivel testreszabott levél.
Megnyitás esetén a címzettet a rendszer átirányítja az adott biztosításközvetítő cég által használt SK Trend szolgáltatás egyik aloldalára, ahol az ügyfél részletes tájékoztatást kap a kampányról. Az ügyfél az oldalon elhelyezett válaszlehetőségekre kattintva reagálhat az üzenetre.
A megnyitás tényét és az ügyfél által adott választ a rendszer bejegyzi az adatbázisba, ezáltal bizonyítható, hogy a tájékoztatás megtörtént, az ügyfélnek tehát tudomása van a lehetőségekről.
A közvetítő beavatkozását igénylő ügyfélreakciók a “Cselekedj Most!” menüpontban tekinthetőek meg.
Amennyiben a címzett nem nyitja meg az üzenetet, akkor a rendszer további két alkalommal küldi újra a levelet. Opcióként a harmadik sikertelen küldés után SMS-ben, vagy egyéb kommunikációs platformon (Messenger, Viber stb.) is tájékoztatja az ügyfelet.
A rendszer nagy előnye, hogy az ügyféladat nem kerül átadásra harmadik szolgáltató fél számára, így GDPR-ral kapcsolatos kérdések és kockázatok sem merülnek fel.
Lakás- és egyéb biztosítások
Az úgynevezett kampány modul a márciusi lakásbiztosítási felülvizsgálat miatt ezzel a termékkel foglalkozó kampánnyal indult. Alkalmas a felügyeleti szerv által előírt tájékoztatási kötelezettség igazolására, és arra is, hogy az ügyfelek saját maguknak kössék meg a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítást. Az MFO kötés felületére automatikusan navigálja át őket a rendszer, abban az esetben, ha a kampány keretében úgy nyilatkoznak, hogy maguknak kalkulálják és kötik meg a biztosításukat.
Ugyanakkor folyamatosan kerülnek be az újabb és újabb termékek keresztértékesítésére alkalmas kampányok is. Így a közeljövőben lehetőség nyílik Casco értékesítésre KGFB-vel rendelkező ügyfélkör számára, biztosítási évfordulóhoz köthető kampányok lebonyolítására, extra szolgáltatások felkínálásra stb.
A cél minden esetben a független biztosításközvetítő bevételét növelő keresztértékesítés professzionális elősegítése.
Ha felkeltettük érdeklődésed, és Solidium kedvezménnyel vennéd igénybe a szolgáltatást, várjuk a jelentkezésed.
További hasznos információkért iratkozz fel hírlevelünkre >>