A partnertörzs tisztítás – vagy más néven ügyféladat tisztítás – egy kritikus folyamat, amely során a független biztosításközvetítő vállalkozások biztosítják, hogy ügyféladatbázisaikban csak valós és releváns adatok szerepeljenek, ráadásul megfelelő struktúrában. Ez a folyamat nem csupán a hatékonyság növelését szolgálja, hanem számos üzleti területen, mint például az ügyfélgondozás és az értékesítés, de még a törvényi megfelelésben is (compliance) kiemelten fontos szerepet játszik.

Hogyan kezdjünk neki?

A partneradat tisztítás és karbantartás folyamata során az alábbi kérdésekre kell különös figyelmet fordítani:
1. Minden ügyfél csak egyszer található-e meg a partnertörzsben (azaz az ügyfél és szerződés nyilvántartó rendszerben)? Ha egy ügyfél többször is szerepel a partnertörzsben, akkor biztos, hogy beavatkozásra van szükség.
2. Az ügyfél összes szerződése egy partnerkódhoz van hozzárendelve? Amennyiben egy ügyfél különböző szerződései különböző partnerkódhoz rendeltek, akkor azokat össze kell vonni ahhoz, hogy egy kód alatt lássuk az adott ügyfélhez tartozó összes szerződést és információt.
3. Egy partnerkódhoz kizárólag egyetlen ügyfél szerződései tartoznak? Előfordulhat, hogy egy partnerkód alatt több ügyfél szerződése is megjelenik. Ez mindenképp téves információ, ami beavatkozást igényel.
4. A partnertörzsben biztosan csak valós adatok szerepelnek, akár több évvel a szerződés megkötése után is? Már egy szerződés rögzítésekor is előfordulhat hibás rögzítés, ami azt eredményezni, hogy nem jó adatot tartunk nyilván az ügyfélről. Az évek során pedig számos adat változhat, amelyek frissítésére oda kell figyelni. Nem is beszélve a különböző, adott esetben külső, biztosítói rendszerekből származó eltérő adatokról. Ezeket frissíteni, javítani szükséges, illetve eldönteni azt, hogy melyik forrás alapján dolgozunk az adatokkal.

Milyen előnyökkel jár, ha a partnertörzsben tárolt ügyféladatokat karbantartjuk?

Az ügyfélgondozás terén
Az ügyfélgondozás egyik alapvető eleme, hogy az alkusz, illetve a többes ügynök naprakész és pontos információval rendelkezzen az ügyfeleiről. Ha az adattisztítás rendszeresen megtörténik, akkor biztosítható, hogy minden ügyfél csak egyszer szerepel a partnertörzsben, aminek több előnye is van.
Személyre szabott szolgáltatás: Ha egy ügyfélnek minden szerződése egy partnerkódhoz van hozzárendelve, a közvetítő könnyebben követheti az ügyfél teljes történetét. Így lehetőség nyílik személyre szabott ajánlatok és szolgáltatások nyújtására, ami növeli az ügyfél elégedettségét és lojalitását.
Ügyfélkapcsolatok javítása: Az ügyfélkapcsolatok átláthatósága segít abban, hogy az alkusz, többes ügynök gyorsan reagálhasson az ügyfelek igényeire és kérdéseire. Amikor egy ügyfél kapcsolatba lép a közvetítővel, az ügyintézők egy helyen találják meg az összes szükséges információt, ami gyorsabb és pontosabb kiszolgálást tesz lehetővé.

Az értékesítésben

A partneradat tisztítás az értékesítési folyamatok hatékonyságát is jelentősen növeli.
Adatminőség és célzott kampányok: A naprakész ügyféladatok biztosítják, hogy a marketing és értékesítési kampányok célzottak legyenek. Ha a partnertörzsben biztosan csak valós adatok szerepelnek, az értékesítő pontosabban azonosíthatja például egy új biztosítási termék potenciális ügyfeleit, vagy azokat a szolgáltatásokat, amelyek egy adott ügyfélkört érdekelhetnek.
Értékesítési előrejelzések pontossága: Az ügyféladat tisztítás lehetővé teszi a pontosabb értékesítési előrejelzéseket is. Ha az adatbázisban csak valós ügyféladatok szerepelnek, az értékesítők jobban tudnak tervezni, és minimalizálható a hibás adatokból adódó téves előrejelzések kockázata.

A törvényi megfelelés kapcsán (compliance)

A törvényi megfelelés területén az adattisztítás kulcsfontosságú a független biztosításközvetítők számára.
Adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés: Az általános adatvédelmi rendelet – General Data Protection Regulation, azaz GDPR – szigorúan előírja a személyes adatok kezelésének és tárolásának módját és időtartamát. A partneradat tisztítás biztosítja, hogy az ügyféladat nyilvántartásban csak a szükséges és aktuális adatok szerepeljenek, csökkentve ezzel a jogi kockázatokat, továbbá, hogy a GDPR előírásainak az alkusz, illetve többes ügynök meg tudjon felelni.
Adatszolgáltatások pontossága: Az adattisztítás biztosítja, hogy a riportok és jelentések a valós adatokat tükrözzék, és könnyebben összeállíthatóak legyenek, ami kritikus fontosságú a törvényi megfelelés szempontjából. A pontos és friss adatok megléte segít a külső és bellső ellenőrzések, egyéb auditok során is.

A partnertörzs tisztításnak és -karbantartásnak természetesen lehetnek a fentieken túlmutató előnyei is. Az üzleti fejlődés alapfeltétele a megfelelően karbantartott ügyfélnyilvántartás, ami az adatok rendszerezésével, karbantartásával, tisztításával jár, és külön szakértelmet igénylő terület. Meglátásunk szerint a biztosításközvetítéssel, ügyfélkiszolgálással elfoglalt alkusznak, többes ügynöknek külső segítségre van szüksége a lehető legjobb minőségű partnertörzs eléréséhez, melyet klaszteren belül is megkaphat.

További hasznos információkért iratkozz fel hírlevelünkre >>