Bár mind az alkusz, mind a többes ügynök alaptevékenysége a független biztosításközvetítés, mindannyian tudjuk, hogy a szerepük jóval túlmutat a közvetítésen, vagyis az ügyfél számára megfelelő biztosítási szerződés megkötésén. Nagy segítséget, valós hozzáadott értéket jelentő közreműködést tudnak nyújtani a szerződéssel kapcsolatos teendők és problémák esetén. Kár esetén pedig felbecsülhetetlen a szakmai munkájuk.
Komfortzónán kívüli helyzet
Az igazán jó biztosítás a kárrendezés eredményeként ismerszik meg. A közvetítői szolgáltatás is felértékelődik egy olyan élethelyzetben, amelyet senki nem kíván magának: a káresemény során. Ügyfél oldalról ez egy olyan esemény, amely a komfortzónától távol álló helyzetet teremt, ráadásul szakmai ismeret és kellő tapasztalat nélkül. Nem elég, hogy egy – akár jelentős anyagi mértékkel bíró – probléma megoldását igényli, de időt, energiát felemésztő élethelyzet, amelyben senki nem érzi jól magát. Akár gépjárműről, akár lakásról, vállalkozással kapcsolatos esetről vagy más kárról van szó, egy biztos: az ember bármi mással szívesebben töltené az idejét, mint a kárügyintézéssel.
Fontos az időfaktor és a szakmaiság
Őszintén szólva így van ez a biztosításközvetítő esetében is. Az ő idejét is felemészti a kárral kapcsolatos közreműködés. Mivel annak során műszaki, jogi és egyéb kérdésekbe is ütközhet, ő sem mozog teljesen otthonosan a folyamatban. És a legfontosabb, hogy értékes időt vesz el tőle az intézkedés, ami alatt nem tud újabb üzletszerzéssel, vagy cégvezetéssel kapcsolatos teendőkkel foglalkozni. Alapvetően nincs is ezzel baj, hiszen ügyfélgondozás oldalon pozitív hozadéka lehet annak, ha a közvetítő megfelelően működik közre a kár rendezésében. De mennyivel jobb, ha mindezt szakértőre tudja bízni (úgy, ahogy általa a biztosításkötést is szakértőre bízta az ügyfél). A kárrendezés külön szakma, amely külön szakmai ismeretekkel, más típusú biztosító kapcsolatrendszerrel, szervizekkel való kapcsolattartásban is jelentkezik, nem is beszélve a speciális informatikai támogatásról.
Napjainkban már a minimálisra csökkentjük a papírmunkával járó dolgokat. Így van ez a kárbejelentés, kárrendezés során is. Minden felgyorsult körülöttük, így nem engedhetjük meg magunknak, hogy a hagyományos úton járjunk el olyan váratlan helyzetek kapcsán, mint a káresemény. Online (azonnal) tesszük meg a bejelentést, ha van hozzá megfelelő eszköz és felület, és minél gyorsabban számítunk a kárrendezés lezárására, de legalábbis a biztosítóktól, más partnerektől (el)várt válaszinformációkra.
Az igazi hozzáadott érték
Optimális megoldás a független biztosításközvetítő számára, ha a kárt szenvedett ügyfelét úgy tudja segíteni, támogatni, hogy az nem az ő idejét veszi el az egyéb teendőktől, ugyanakkor hozzáértő szakemberek és naprakész informatikai eszközök állnak rendelkezésére abban, hogy egy általa kötött biztosítási szerződés igazán értékessé váljon, és megfelelő időn belül a lehető legteljesebb mértékben megtérüljön az ügyfél kára.
Tulajdonképpen assistance típusú szolgáltatás keretében tud segítséget nyújtani a kárrendezéshez. Az assistance szolgáltatás lényege, hogy a szükséges időben, hozzáértő támogató segíti és vezeti végig az ügyfelet (és a közvetítőt) a számára nem szokványos teendőkön. Mindezt természetesen nem ingyen, de olyan átalánydíjnak tekinthető, jól tervezhető költséggel, amelyet bőven ki tud termeli egy alkusz vagy többes ügynök az alatt az idő alatt, amelyet nem operatív kárrendezési részfeladatok ellátásával tölt el, hanem üzletfejlesztéssel.
Online kárszolgáltatás
A Solidium Klaszter tagjai számára kedvezményesen elérhető eKár-Assistance szolgáltatás biztosításközvetítő cégek ügyfeleinek segít a problémamegoldásban azáltal, hogy központi kárügyintézési lehetőséget nyújt számukra. Olyan szolgáltatások tartozna bele, mint kárképviselet a biztosításközvetítő cégek ügyfelei részére, telefonos ügyfélszolgálat, biztosítás szakmai segítségnyújtás, biztosítás jogi támogatás, káranyagok teljeskörű felülvizsgálata, megfelelő javító szerviz biztosítása, külföldön történt káresetek ügyintézése, felelősségi károkozásból származó személyi sérüléses kárügyintézésben jogi támogatás biztosítása, biztosítói és javítói folyamatok nyomon követése, velük való kapcsolattartás.
A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy modern informatikai támogatással az alkusz az ügyfeleinek külön kárügyintézési szolgáltatást biztosítson, melynek során lehetőség van arra, hogy az online kárbejelentéstől a kárkifizetésig a biztosítótársaságokkal a szükséges egyeztetéseket az ügyfél és a közvetítő helyett szakember folytassa le és találja meg a legmegfelelőbb megoldásokat annak érdekében, hogy a kárügyintézés hatékonyan, gördülékenyen, mielőbb megtörténhessen.
Vedd fel velünk a kapcsolatot, ha érdekelnek a Solidium Klaszter keretein belül elérhető eKár-Assistance szolgáltatás részletei és a hozzá kapcsolódó kedvezmények!
Hasonló hasznos információkért iratkozz fel hírlevelünkre >>